- Menu główne BIP
- Starostwo Powiatowe
- Równorzędne komórki organizacyjne
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Rzecznik - Jolanta Kraśnicka
pok. 201 (2 piętro)
ul. Pieloka 21
46-300 Olesno
tel. 34/359-78-33,35,37 wewnętrzny 590
fax 34/359-78-45
e-mail:
Wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi.doc (30,00KB)
1.Do podstawowych zadań Rzecznika należy prowadzenie następujących spraw:
- prowadzenie spraw należących do właściwości powiatowego rzecznika konsumentów w zakresie ochrony konsumenta określonym ustawą o Inspekcji Handlowej oraz innymi przepisami,
- żądanie wszczęcia postępowania antymonopolowego,
- zapewnianie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
- wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz występowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w okresie ochrony interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów,
- występowanie z roszczeniami o zaniechanie niedozwolonych zadań, usunięcia skutków niedozwolonych działań, złożenie oświadczenia przeciwko przedsiębiorcom, którzy dokonali czynu nieuczciwej konkurencji.
2. Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związane z zadaniami Rzecznika.