Otwarty konkurs ofert na prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w 2017 roku
Strona archiwalna
ZARZĄD POWIATU W OLEŚNIE
ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej, polegającego na prowadzeniu w 2017 roku punktu nieodpłatnej pomocy prawnej przez organizacje pozarządową prowadzącą działalność pożytku publicznego
- Cel konkursu
Konkurs ma na celu wyłonienie organizacji pozarządowej prowadzącej działalność pożytku publicznego, która będzie prowadziła w Powiecie Oleskim punkt nieodpłatnej pomocy prawnej.
- Rodzaj zadania
Powierzenie prowadzenia jednego punktu nieodpłatnej pomocy prawnej usytuowanego w lokalu biurowym znajdującym się w budynku Gminnej Biblioteki Publicznej w Rudnikach przy ul. Wojska Polskiego 12, 46-325 Rudniki.
- Podmioty uprawnione do złożenia oferty
O powierzenie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej może ubiegać się organizacja pozarządowa w zakresie, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1b ustawy dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, która spełnia łącznie następujące warunki:
1) posiada co najmniej dwuletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań wiążących się z udzielaniem porad prawnych lub informacji prawnych,
2) przedstawi zawarte umowy lub promesy ich zawarcia z adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym lub osobą, o której mowa w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej,
3) daje gwarancję należytego wykonania zadania, w szczególności przez złożenie pisemnego zobowiązania:
a) zapewnienia poufności w związku z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej i jej dokumentowaniem,
b) zapewnienia profesjonalnego i rzetelnego udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, w szczególności w sytuacji, gdy zachodzi konflikt interesów.
O powierzenie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej nie może ubiegać się organizacja pozarządowa, która w okresie dwóch lat poprzedzających przystąpienie do otwartego konkursu ofert nie rozliczyła się z dotacji przyznanej na wykonanie zadania publicznego lub wykorzystała dotację niezgodnie z celem jej przyznania, jak również organizacja pozarządowa, z którą Starosta rozwiązał umowę. Termin dwóch lat biegnie odpowiednio od dnia rozliczenia się z dotacji i zwrotu nienależnych środków wraz z odsetkami albo rozwiązania umowy.
- Wysokość środków publicznych przeznaczonych na wsparcie zadań
Na realizację zadania przeznacza się kwotę:
60 725,88 zł brutto – słownie: sześćdziesiąt tysięcy siedemset dwadzieścia pięć złotych 88/100 groszy.
- Zasady przyznania dotacji
Zasady przyznania dotacji na realizację powyższych zadań określają przepisy:
- ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 poz. 239 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej (Dz. U. z 2015 r., poz. 1255).
- Termin i warunki realizacji zadania
1. Realizacja zadania publicznego powinna nastąpić w okresie od 1 stycznia 2017 r. do 31.12.2017 r,
2. Szczegółowe warunki realizacji zadania określi umowa na wykonanie zadania publicznego,
3. Zleceniobiorca zobowiązany jest m. in. do:
- prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej przez 5 dni w tygodniu przez co najmniej 4 godziny dziennie, wg. harmonogramu:
- w poniedziałki, wtorki, środy i piątki – w godz. od 11.00 do 15.00,
- w czwartki – w godz. od 13.00 do 17.00,
- udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej na zasadach określonych w art. 5 ust. 2, art. 7 oraz art. 8 ust. 2 i 3 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej,
- złożenia sprawozdania z wykonania zadania publicznego według wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 roku w sprawie wzoru ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r., poz. 1300) w terminie 30 dni od zakończenia realizacji zadania,
- wykonania zadania swoimi siłami, bez korzystania z usług podwykonawców.
- Terminy i sposób składania ofert
Oferty należy złożyć do dnia 14 listopada 2016 roku, do godz. 14.00
- Wypełnione oferty wraz z załącznikami należy składać w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Oleśnie, ul. Pieloka 21, 46-300 Olesno.
- W przypadku przesłania oferty wraz z załącznikami pocztą, o zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do Starostwa Powiatowego w Oleśnie.
- Oferty należy składać zgodnie ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 roku w sprawie wzoru ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r., poz. 1300).
- Oferty wraz załącznikami winny być złożone w zamkniętej kopercie. Na kopercie należy wpisać nazwę organizacji oraz nazwę zadania: „Konkurs ofert: REALIZACJA ZADANIA PUBLICZNEGO W ZAKRESIE PROWADZENIA PUNKTU NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ W 2017 R.”
- Do oferty należy dołączyć następujące załączniki:
- aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub innego rejestru/ewidencji potwierdzający status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących,
- aktualny statut organizacji,
- w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotu składającego ofertę niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta.
- zawarte umowy lub promesy ich zawarcia z adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym lub osobą, o której mowa w art. 11 ust. 3 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej,
- dokumenty potwierdzające kwalifikacje osób, o których mowa w pkt 4,
- pisemne zobowiązania (wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia):
- zapewnienia poufności w związku z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej i jej dokumentowaniem,
- zapewnienia profesjonalnego i rzetelnego udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, w szczególności w sytuacji, gdy zachodzi konflikt interesów.
- oświadczenia, że podmiot składający ofertę nie jest wykluczony z ubiegania się o powierzenie realizacji zadania ze względów, o których mowa w art. 11 ust. 11 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej, (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia)
- dokumenty potwierdzające spełnienie warunku posiadania co najmniej dwuletniego doświadczenia w wykonywaniu zadań wiążących się z udzielaniem porad prawnych lub informacji prawnych.
Kopie wymaganych załączników powinny być potwierdzone przez oferenta za zgodność z oryginałem. Oferta złożona bez wymaganych załączników jest niekompletna i zostanie odrzucona z przyczyn formalnych.
- Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
- Rozpatrzenie ofert nastąpi w ciągu 14 dni licząc od upływu terminu składania ofert.
- Oferta, która nie będzie spełniała formalno – prawnych warunków oraz złożona po terminie pozostaje bez rozpatrzenia.
- Oferty spełniające wymogi formalne opiniuje komisja konkursowa powołana przez Zarząd Powiatu w Oleśnie. Z posiedzenia komisji konkursowej sporządzany jest protokół zawierający:
- informację o liczbie zgłoszonych ofert,
- nazwę zadania publicznego,
- nazwy oferentów,
- uzasadnienie wyboru podmiotu lub uzasadnienie odmowy,
- wysokość przyznanych środków publicznych.
- Skład komisji konkursowej oraz zasady jej pracy określają uchwały Zarządu Powiatu w Oleśnie.
- Ocena merytoryczna ofert zostanie dokonana z uwzględnieniem następujących kryteriów:
- możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 poz. 239 z późn. zm.)
- proponowaną jakość wykonania zadania,
- ocena wkładu rzeczowego, osobowego oraz kwalifikacji osób przy udziale których zadanie będzie realizowane,
- dotychczasowe doświadczenie organizacji.
Stopień w jakim oferta odpowiada ustalonym kryteriom oceniany będzie punktowo. Punkty przyznawane będą za:
a) Doświadczenie organizacji w realizacji zadań związanych z poradami prawnymi |
2 – letnie doświadczenie 1 pkt, za każdy dodatkowy rok 1 pkt. Maksymalnie 5 pkt.
|
b) Zasoby kadrowe i kwalifikacje osób udzielający porad prawnych |
1 pkt – za każdą osobę będącą adwokatem, radcą prawnym bądź doradcą podatkowym – maksymalnie 5 pkt, 0,5 pkt. – za każdą osobę o której mowa w art. 11 ust. 3 pkt 2 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej – maksymalnie 2 pkt. Dodatkowy punkt przyznany za umowę lub promesę zawartą z doradcą podatkowym.
|
c) Wkład własny |
1 pkt za każdą dodatkową godzinę udzielania porad prawnych w tygodniu – maksymalnie 5 pkt. |
d) Forma promocji zadania |
Zastosowanie form promocji – 1 pkt |
e) Potwierdzenie doświadczenia w udzielania porad prawnych na podst. ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej |
1 pkt |
- Ostateczną decyzję o wyborze oferty i udzieleniu dotacji podejmuje Zarząd Powiatu w Oleśnie.
- Rozstrzygnięcie konkursu zostanie opublikowane na stronie internetowej Powiatu Oleskiego – www.powiatoleski.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Oleśnie.
Załączniki:
Uchwała Zarządu Powiatu w Olesnie.pdf (533,54KB)
wzór oferty.RTF (317,56KB)
załącznik nr 1.pdf (59,30KB)
załącznik nr 2.pdf (58,23KB)