Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko pracy Podinspektor w Wydziale Administracji Architektoniczno – Budowlanej
OGŁOSZENIE
O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
z dnia 18 marca 2024 roku
STAROSTA OLESKI OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO PRACY
PODINSPEKTORA
w Wydziale Administracji Architektoniczno – Budowlanej
w Starostwie Powiatowym w Oleśnie
ul. Pieloka 21, 46-300 Olesno
Wymiar czasu pracy: pełny etat
Liczba kandydatów do wyłonienia: 1 osoba
1. Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe, kierunek: budownictwo, architektura;
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
- osoba cieszy się nieposzlakowaną opinią.
2. Wymagania dodatkowe:
- preferowane doświadczenie zawodowe w pracy w administracji publicznej na stanowiskach związanych z realizacją zadań z zakresu architektury i budownictwa lub w biurze projektów, w budownictwie bądź na podobnym, albo innym stanowisku związanym ze stosowaniem przepisów ustawy Prawo budowlane oraz przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie;
- znajomość przepisów prawa z zakresu: ustawy kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy Prawo budowlane oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw;
- obsługa: komputery, biurowy sprzęt informatyczny, system operacyjny Windows, pakiety biurowe Microsoft Office, Libre Office, Open Office;
- umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, samodzielność, odporność na stres, dokładność, odpowiedzialność, analityczne podejście do problemów oraz wysoka kultura osobista, terminowość, sumienność, umiejętność sprawnej organizacji pracy na stanowisku w zakresie powierzonych zadań.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Prowadzenie spraw z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej z terenu Gminy Olesno oraz z terenu pozostałych Gmin wg odrębnej dyspozycji Naczelnika Wydziału Administracji Architektoniczno-Budowlanej:
a) gromadzenie kopii uchwalonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
b) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wydanie pozwolenia na budowę;
c) sprawdzanie zgodności projektów budowlanych z ustaleniami wynikającymi z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i innych aktów prawa miejscowego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego w przypadku braku miejscowego planu, a także wymaganiami ochrony środowiska;
d) sprawdzanie zgodności projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi;
e) sprawdzanie kompletności projektów budowlanych oraz posiadania wymaganych do tych projektów opinii, uzgodnień i pozwoleń, a także informacji o bezpieczeństwie i ochronie zdrowia oraz obszarze oddziaływania;
f) kontrolowanie posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji oraz przynależności do właściwej izby samorządu budowlanego;
g) kontrola wykonania obowiązku sprawdzenia projektów budowlanych przez osoby posiadające wymagane uprawnienia budowlane;
h) przygotowywanie postanowień o obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym;
i) przygotowywanie decyzji o pozwoleniu na budowę bądź o odmowie pozwolenia na budowę;
j) przygotowywanie decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego;
k) przygotowywanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę;
l) przygotowywanie decyzji o uchyleniu pozwolenia na budowę w przypadku istotnego odstąpienia od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowę, stwierdzonego przez właściwy organ;
m) przygotowywanie decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę na rzecz innych osób;
n) nakładanie obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz obowiązku zapewnienia nadzoru autorskiego;
o) przyjmowanie i rozpatrywanie zgłoszeń budowy lub zgłoszeń robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę;
p) przygotowywanie zawiadomień o nie wnoszeniu sprzeciwu do zgłoszeń budowy lub robót nie wymagających pozwolenia na budowę;
q) przygotowywanie decyzji o wniesieniu sprzeciwu w sprawie budowy lub robót budowlanych oraz nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę;
r) przyjmowanie i rozpatrywanie zgłoszeń o rozbiórce obiektu budowlanego oraz wniosków o pozwolenie na rozbiórkę;
s) przygotowywanie zawiadomień o nie wnoszeniu sprzeciwu do zgłoszeń rozbiórki obiektu budowlanego;
t) przygotowywanie decyzji o wniesieniu sprzeciwu w sprawie rozbiórki obiektu budowlanego i nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę;
u) przygotowywanie decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę bądź o odmowie pozwolenia na rozbiórkę;
v) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego;
w) przygotowywanie decyzji o pozwoleniu lub o odmowie pozwolenia na zmianę sposobu użytkowania;
x) przygotowywanie decyzji o obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę w przypadku, gdy zmiana sposobu użytkowania jest powiązana z wykonaniem robót budowlanych wymagających pozwolenia;
y) przygotowywanie wniosków do właściwego ministra o udzielenie upoważnienia do wydawania zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych;
z) przygotowywanie postanowień w sprawie udzielenia bądź odmowy zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych;
aa) przygotowywanie decyzji nakładających obowiązek geodezyjnego wyznaczenia w terenie oraz wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w stosunku do obiektów budowlanych wymagających zgłoszenia;
bb) przygotowywanie decyzji rozstrzygającej o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości oraz warunków korzystania z tego budynku, lokalu lub nieruchomości;
cc) przygotowywanie zaświadczeń o spełnieniu wymagań w zakresie samodzielności lokalu mieszkalnego dla celów ustanowienia odrębnej własności lokalu;
dd) współdziałanie z organami nadzoru budowlanego oraz przekazywanie kopii decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzonym projektem budowlanym oraz kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego.
2. Prowadzenie spraw z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej dla całości Wydziału AB:
a) prowadzenie zbioru aktów prawnych obowiązujących w administracji architektoniczno- budowlanej wraz z bieżącą jego aktualizacją;
b) prowadzenie zbioru wzorów dokumentów i druków obowiązujących w pracy wydziału wraz z ich aktualizacją i komputerowym opracowywaniem;
c) przygotowywanie projektów odpowiedzi z zakresu Prawa budowlanego na zapytania kierowane do Wydziału drogą e-mailową;
d) przekazywanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej;
e) prowadzenie rejestru wniosków i decyzji o pozwoleniu na budowę dla inwestycji drogowych i przekazywanie uwierzytelnionych kopii tego rejestru do organu II instancji w terminie do piątego dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni;
f) prowadzenie rejestru zgłoszeń budowy lub robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę;
g) prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i rozbiórkę obiektów budowlanych;
h) prowadzenie rejestru wydanych pozwoleń na budowę;
i) ustalanie wysokości opłaty skarbowej za czynności z zakresu zadań Wydziału AB, które są objęte opłatą;
j) prowadzenie spisu spraw zgodnie z rzeczowym wykazem akt;
k) archiwizacja dokumentacji budowlanej, właściwe zabezpieczenie akt, druków i pieczęci;
l) przygotowywanie danych z zakresu sprawozdawczości.
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- praca administracyjno-biurowa przed monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie wymagająca koncentracji, analitycznego myślenia oraz umiejętnego współdziałania z innymi pracownikami i podmiotami, praca wymagająca bezpośredniego kontaktu z interesantem, większość czynności administracyjno – biurowych wykonywanych jest w pozycji siedzącej z zastosowaniem oświetlenia naturalnego oraz sztucznego;
- wymiar czasu pracy: pełny etat w godzinach: poniedziałek, środa, czwartek 7.30 – 15.30, wtorek 7.30 – 16.00, piątek 7.30. - 15.00;
- praca w pomieszczeniu biurowym Wydziału Administracji Architektoniczno - Budowlanej mieszczącym się w budynku Starostwa Powiatowego w Oleśnie, 46-300 Olesno, ul. Pieloka 21, budynek wielokondygnacyjny, częściowo dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, w budynku znajduje się winda oraz toaleta dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami;
- obsługa urządzeń biurowych, w tym komputerów, faksów, niszczarek, kopiarek itp.;
- warunki wynagradzania – według obowiązującego regulaminu wynagradzania pracowników Starostwa Powiatowego w Oleśnie (kategoria zaszeregowania X-XIV).
5. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.
6. Wymagane dokumenty
- list motywacyjny;
- cv z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie ( wzór na stronie www.bip.powiatoleski.pl w zakładce nabór na wolne stanowiska);
- kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez zainteresowanego;
- kserokopie dyplomów potwierdzających ukończenie uczelni, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez zainteresowanego;
- kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez zainteresowanego;
- kserokopie świadectw pracy, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez zainteresowanego;
- oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie;
- oświadczenie kandydata, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych i obywatelstwie polskim z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
- oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku o które się ubiega;
- oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej, jeśli kandydat taką działalność prowadzi;
- oświadczenie o posiadaniu orzeczenia o niepełnosprawności, jeżeli kandydat chce skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (wzór na stronie www.bip.powiatoleski.pl w zakładce nabór na wolne stanowiska);
- inne dokumenty ( np. informacje o szczególnych potrzebach w przypadku kandydatów ze szczególnymi potrzebami).
7. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych:
Administrator
Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Starosta Oleski, mający siedzibę w Starostwie Powiatowym w Oleśnie (dalej: Starostwo), przy ul. Jana Pieloka 21, 46-300 Olesno.
Inspektor ochrony danych
Mogą się Państwo kontaktować z wyznaczonym przez Starostę Oleskiego inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem: Starostwo Powiatowe w Oleśnie, ul. Jana Pieloka 21, 46-300 Olesno, e-mail: , tel. 34 3597833.
Cel i podstawy przetwarzania
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy1 będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego2, natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody3, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie4, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
1 Art. 22 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy;
2 Art. 6 ust. 1 lit. B Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO);
3Art. 6 ust. 1 lit a RODO;
4Art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcą Państwa danych osobowych będzie firma netkoncept.com sp. j. z siedzibą w Opolu, ul. Partyzancka 5a, 45-801 Opole, w związku z korzystaniem przez Starostwo z systemu elektronicznego obiegu dokumentów (SOD365).
Okres przechowywania danych
Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.
Prawa osób, których dane dotyczą
Mają Państwo prawo do:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonych kopertach w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Oleśnie osobiście lub za pośrednictwem poczty w terminie do dnia 28.03.2024 r. do godz. 15-tej z dopiskiem:
Dotyczy naboru na stanowisko Podinspektora w Wydziale Administracji Architektoniczno - Budowlanej
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej (www.bip.powiatoleski.pl w zakładce nabór na wolne stanowiska) oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego w Oleśnie, ul. Pieloka 21, 46-300 Olesno.
STAROSTA OLESKI
/-/ Roland Fabianek