Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko pracy Podinspektora w Wydziale Zarządzania Kryzysowego, Ratownictwa i Zdrowia

Data ogłoszenia:
14-01-2025
Termin składania dok.:
27-01-2025
Jednostka:
Starostwo Powiatowe w Oleśnie

 

OGŁOSZENIE

O NABORZE NA WOLNE

STANOWISKO URZĘDNICZE

z dnia 14 stycznia 2025 roku

STAROSTA OLESKI OGŁASZA NABÓR

NA WOLNE STANOWISKO PRACY

 

PODINSPEKTORA

w  Wydziale Zarządzania Kryzysowego, Ratownictwa i Zdrowia

w Starostwie Powiatowym w Oleśnie

ul. Pieloka 21, 46-300 Olesno

Wymiar czasu pracy: pełny etat

Liczba kandydatów do wyłonienia: 1 osoba

 

1. Wymagania niezbędne:

  1. wykształcenie wyższe;
  2. obywatelstwo polskie;
  3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  4. osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
  5. osoba cieszy się nieposzlakowaną opinią.

2. Wymagania dodatkowe:

  1. preferowane wykształcenie wyższe o kierunku: bezpieczeństwo, zarządzanie;
  2. preferowane doświadczenie w pracy w administracji rządowej lub samorządowej na stanowisku ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej;
  3. preferowane doświadczenie w zakresie obsługi systemów informatycznych w zarządzaniu kryzysowym ( ARCUS, PROMIEŃ SI, CAR);
  4. preferowane posiadanie dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne”;
  5. znajomość przepisów prawa w zakresie niezbędnym dla wykonywania zadań na w/w stanowisku, w szczególności następujących aktów prawnych:
    - ustawa o ochronie ludności;
    - ustawa o obronie ojczyzny;
    - ustawa o zarządzaniu kryzysowym;
    - ustawa o samorządzie powiatowym;
    - ustawa o ochronie informacji niejawnych;
    - ustawa o pracownikach samorządowych;
    - ustawa Kodeks postępowania administracyjnego;
    - rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
  6. znajomość obsługi komputera z systemem operacyjnym z rodziny Microsoft Windows oraz urządzeń peryferyjnych( skaner, drukarka), jak również faksów, niszczarek, kopiarek, pakietu biurowego Microsoft Office, Libre Office, przeglądarek internetowych, programów do obsługi poczty elektonicznej oraz programów elektronicznego obiegu dokumentów w urzędzie;
  7. umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych (kryzysowych), umiejętność strategicznego i analitycznego myślenia, umiejętność prowadzenia szkoleń, rzetelność, komunikatywność, odporność na stres, samodzielność, kreatywność, odpowiedzialność, obowiązkowość, opanowanie, umiejętność pracy w zespole, wysoka kultura osobista, dyspozycyjność.

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

W zakresie zarządzania kryzysowego (Powiatowego Centrum Zarzadzania Kryzysowego PCZK)

  1. pełnienie dyżurów na stanowisku PCZK;
  2. sprawdzanie łączności w sieci radiowej PCZK;
  3. tworzenie oraz obsługa bazy danych „ ARCUS”;
  4. analizowanie prognozy pogody, monitorowanie zagrożeń hydrologiczno-meteorologicznych, mogących wystąpić i oddziaływać na powiat, w tym odbieranie ostrzeżeń hydrologicznych i meteorologicznych, redagowanie komunikatów i przekazywanie    ich wg określonej procedury samorządom w powiecie, mediom i innym instytucjom;
  5. monitorowanie zagrożeń w infrastrukturze drogowej, kolejowej na terenie powiatu oraz przekazywanie zainteresowanym informacji dotyczących przewozu materiałów niebezpiecznych;
  6. zbieranie informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie powiatu;
  7. sporządzanie bieżących meldunków i informacji dobowych;
  8. pełnienie stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa;
  9. realizacja zadań z zakresu organizacji i funkcjonowania systemu wykrywania
    i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności na terenie powiatu;
  10. uczestniczenie w szkoleniach, treningach Krajowego Systemu Wykrywania
    i Alarmowania, Systemu Wczesnego Ostrzegania, Systemu Wykrywania Skażeń;
  11. realizacja zadań z zakresu organizacji i funkcjonowania systemu wykrywania
    i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności na terenie powiatu;
  12. współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
  13. współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze; poszukiwawcze
    i humanitarne.

W zakresie ochrony informacji niejawnych:

  1. prowadzenie ewidencji materiałów niejawnych;
  2. bezpośredni nadzór nad obiegiem materiałów;
  3. udostępnianie materiałów osobom do tego uprawnionym;
  4. wydawanie materiałów osobom do tego uprawnionym, które zapewniają odpowiednie warunki do ich przechowywania;
  5. egzekwowanie zwrotu materiałów;
  6. kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania materiałów;
  7. przygotowywanie dokumentów niejawnych do dokonania cyklicznych przeglądów oraz dokonywanie na nich adnotacji dotyczących zniesienia klauzuli tajności.

W zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej:

  1. realizacja zadań z zakresu sprawowania  nadzoru realizacji zadań ochrony ludności
    i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze powiatu;
  2. realizacja zadań z zakresu koordynacji i  współpracy między służbami, inspekcjami
    i strażami w zakresie realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze powiatu;
  3. organizowanie współpracy między gminami w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze powiatu;
  4. realizacja zadań z zakresu udzielania gminom wchodzącym w skład powiatu pomocy
    w realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej, w szczególności obejmujących:
    1. pozyskiwanie i wykorzystywanie niezbędnych zasobów ochrony ludności i środków finansowych,
    2. skierowanie, na wniosek wójta (burmistrza, prezydenta miasta), posiadanych zasobów ochrony ludności do działań na terenie gminy w sytuacjach zagrożenia,
    3. wzmacnianie lokalnych inicjatyw dotyczących budowania społecznej odporności,
    4. udzielanie pomocy doraźnej na obszarze powiatu;
  5. przygotowywanie projektów zaleceń  dla wójtów burmistrzów gmin powiatu oleskiego 
    w zakresie podjęcia określonych działań przez organy ochrony ludności albo przygotowania zasobów ochrony ludności;
  6. dokonywanie ocen wykonywania zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze powiatu przez podmioty ochrony ludności, z którymi starosta zawarł porozumienie lub wobec których wydał decyzję o uznaniu za podmiot ochrony ludności;
  7. przygotowywanie projektów umów i porozumień  pomiędzy starostą a  burmistrzem,  wójtem gminy  o współdziałaniu w zakresie realizacji zadań ochrony ludności lub obrony cywilnej;
  8. realizacja zadań z zakresu tworzenia i utrzymywania na obszarze powiatu, zasobów ochrony ludności oraz infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności
    i obrony cywilnej oraz zapewnienie dostępu do wody;
  9. realizacja zadań z zakresu wsparcia podmiotów ochrony ludności w zakresie wyposażenia w sprzęt i środki ochrony;
  10. przygotowywanie projektów zaleceń  starosty  dla podmiotów ochrony ludności
    i obrony cywilnej dotyczących rodzajów i ilości zasobów ochrony ludności utrzymywanych przez te podmioty;
  11. ewidencjonowanie podmiotów i zasobów ochrony ludności na obszarze powiatu;
  12.  realizacja zadań z zakresu wyznaczania oraz zawierania porozumień i wydawania decyzji starosty o uznaniu za podmiot ochrony ludności;
  13. organizowanie udzielania pomocy humanitarnej na obszarze powiatu;
  14.  opracowywanie wkładu do wojewódzkiego planu ewakuacji w zakresie obszaru powiatu;
  15. planowanie oraz organizowanie szkoleń, ćwiczeń i innych form edukacji z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej, w tym sprawdzanie pod względem merytorycznym przekazywanych przez wójtów , burmistrzów planów ćwiczeń  do zatwierdzenia przez starostę;
  16. realizacja zadań z zakresu organizowania i utrzymania powiatowych elementów systemów wykrywania zagrożeń oraz powiadamiania, ostrzegania i alarmowania
    o zagrożeniach;
  17.  przeciwdziałanie dezinformacji obniżającej społeczną odporność na obszarze powiatu;
  18. planowanie liczby i pojemności obiektów zbiorowej ochrony oraz zlecanie wykonania sprawdzenia obiektu budowlanego pod względem spełniania lub możliwości spełnienia warunków dla obiektów zbiorowej ochrony;
  19.  realizacja zadań z zakresu wyznaczania, zawierania porozumień oraz  wydawania decyzji o uznaniu obiektu budowlanego za budowlę ochronną oraz organizowanie miejsc doraźnego schronienia;
  20. przygotowywanie projektów poleceń udostępnienia budowli ochronnych oraz   udzielanie pomocy w przygotowaniu budowli ochronnych do użycia oraz informowanie ludności o umiejscowieniu obiektów zbiorowej ochrony;
  21. wprowadzanie danych do Centralnej Ewidencji OZO;
  22. realizacja zadań z zakresu zapewnienia funkcjonowania starostwa w czasie wojny;
  23. sporządzanie co 2 lata informacji o stanie przygotowań powiatu do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej w celu przedstawienia  jej Radzie Powiatu.

4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

  1. praca administracyjno-biurowa przed monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie wymagająca koncentracji, analitycznego myślenia oraz umiejętnego współdziałania z innymi pracownikami i podmiotami, większość czynności administracyjno – biurowych wykonywanych jest w pozycji siedzącej z zastosowaniem oświetlenia naturalnego oraz sztucznego;
  2. praca wymagająca odporności na stres oraz konieczności szybkiego reagowania i podejmowania decyzji;
  3. istnieje potrzeba wyjazdów służbowych związanych z powierzonymi obowiązkami, pracownik będzie uczestniczył w szkoleniach i ćwiczeniach oraz innych działaniach poza miejscem pracy;
  4. wymiar czasu pracy: pełny etat w godzinach: poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7.00 – 15.00, wtorek 8.00 – 16.00;
  5. praca w pomieszczeniu biurowym Wydziału Zarządzania Kryzysowego, Ratownictwa i Zdrowia mieszczącym się w budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Oleśnie, 46-300 Olesno, ul. Dworcowa 4 na drugim piętrze, budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami;
  6. obsługa urządzeń biurowych, w tym komputerów, faksów, drukarek, skanerów, faksów, niszczarek, kopiarek itp.;
  7. warunki wynagradzania – według obowiązującego regulaminu wynagradzania pracowników Starostwa Powiatowego w Oleśnie (kategoria zaszeregowania X - XIV).

5. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.

 

6. Wymagane dokumenty

  1. list motywacyjny podpisany własnoręcznie;
  2. cv z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej podpisane własnoręcznie;
  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór na stronie www.bip.powiatoleski.pl w zakładce nabór na wolne stanowiska);
  4. kserokopie  dokumentów  potwierdzających  kwalifikacje zawodowe, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez zainteresowanego;
  5. kserokopie dyplomów potwierdzających ukończenie uczelni, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez zainteresowanego;
  6. kserokopie  innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez zainteresowanego;
  7. kserokopie świadectw pracy, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez zainteresowanego;
  8. oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie;
  9. oświadczenie kandydata, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
  10. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych i obywatelstwie polskim z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
  11. oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na  stanowisku o które się ubiega;
  12. oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej, jeśli kandydat taką działalność    prowadzi;
  13. oświadczenie o posiadaniu orzeczenia o niepełnosprawności, jeżeli kandydat chce skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych;
  14. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (wzór na stronie www.bip.powiatoleski.pl w zakładce nabór na wolne stanowiska);
  15. inne dokumenty (np. informacje o szczególnych potrzebach w przypadku kandydatów ze szczególnymi potrzebami).

7. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych:

Administrator

Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Starosta Oleski, mający siedzibę w Starostwie Powiatowym w Oleśnie (dalej: Starostwo), przy ul. Jana Pieloka 21, 46-300 Olesno.

Inspektor ochrony danych

Mogą się Państwo kontaktować z wyznaczonym przez Starostę Oleskiego inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem: Starostwo Powiatowe w Oleśnie, ul. Jana Pieloka 21, 46-300 Olesno, e-mail: , tel. 34 3597833.

Cel i podstawy przetwarzania

Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy1 będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego2, natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody3, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9ust. 1RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie4, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

1 Art. 221ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy;

2 Art. 6ust. 1lit. B Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO);

3Art. 6ust. 1lit a RODO;

4Art. 9 ust. 2lit. a RODO.

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcą Państwa danych osobowych będzie firma netkoncept.com sp. j. z siedzibą w Opolu, ul. Partyzancka 5a, 45-801 Opole, wzwiązku zkorzystaniem przez Starostwo zsystemu elektronicznego obiegu dokumentów (SOD365).

Okres przechowywania danych

Państwa dane zgromadzone wobecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.

Prawa osób, których dane dotyczą

Mają Państwo prawo do:

  1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
  3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  4. prawo do usunięcia danych osobowych;
  5. prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).

Informacja o wymogu podania danych

Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonych kopertach w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Oleśnie osobiście lub za pośrednictwem poczty w terminie do dnia 27.01.2025 r. do godz. 15-tej z dopiskiem:

Dotyczy naboru na stanowisko Podinspektora w Wydziale Zarządzania Kryzysowego, Ratownictwa i Zdrowia.

Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej (www.bip.powiatoleski.pl w zakładce nabór na wolne stanowiska) oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego w Oleśnie, ul. Pieloka 21, 46-300 Olesno.

 

 STAROSTA OLESKI

 /-/ Bożena Konarska - Markiewicz

 

PDFNabór KRZ 2025.pdf (181,46KB)

DOCXNabór KRZ 2025.docx (28,90KB)