Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko pracy Radcy Prawnego w Biurze Obsługi Prawnej
OGŁOSZENIE
O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
z dnia 9 października 2025 roku
STAROSTA OLESKI OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO PRACY
RADCA PRAWNY
w Biurze Obsługi Prawnej
w Starostwie Powiatowym w Oleśnie
ul. Pieloka 21, 46-300 Olesno
Wymiar czasu pracy: pełny etat
Liczba kandydatów do wyłonienia: 1 osoba
- Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe prawnicze z tytułem magistra;
- uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego – wpis na listę radców prawnych;
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- osoba cieszy się nieposzlakowaną opinią.
- Wymagania dodatkowe:
- preferowane doświadczenie zawodowe w zakresie obsługi prawnej jednostek samorządu terytorialnego lub ich jednostek organizacyjnych;
- preferowane doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych;
- znajomość przepisów prawa niezbędnych do wykonywania zadań radcy prawnego
w jednostce samorządu terytorialnego, w szczególności w zakresie funkcjonowania administracji publicznej, finansów publicznych, prawa cywilnego, administracyjnego, pracy, zamówień publicznych oraz ochrony danych osobowych;
- znajomość i umiejętność obsługi systemu informacji prawnej LEX;
- znajomość obsługi komputera z systemem operacyjnym z rodziny Microsoft Windows oraz urządzeń peryferyjnych( skaner, drukarka), jak również faksów, niszczarek, kopiarek, pakietu biurowego Microsoft Office, Libre Office, Open Office, arkusza kalulacyjnego Microsoft Excel, przeglądarek internetowych, programów do obsługi poczty elektronicznej oraz programów elektronicznego obiegu dokumentów w urzędzie (EZD);
- rzetelność, odpowiedzialność, wysoki poziom etyki zawodowej, dokładność i skrupulatność w analizie przepisów prawa, samodzielność, dobra organizacja pracy własnej, umiejętność logicznego myślenia i formułowania opinii prawnych, odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu, komunikatywność i umiejętność jasnego przekazywania treści prawnych, umiejętność pracy w zespole, zaangażowanie i inicjatywa w rozwiązywaniu problemów prawnych, dyskrecja i umiejętność zachowania poufności, wysoka kultura osobista.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
-
- udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektu aktów prawnych Rady Powiatu, Zarządu Powiatu i Starosty, opiniowanie ich pod względem prawnym;
- udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych dla potrzeb Rady Powiatu, Zarządu Powiatu, Starosty i komórek organizacyjnych;
- udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat Oleski, opiniowanie projektów tych umów i porozumień;
- wykonywanie zastępstwa procesowego w sprawach dotyczących działania Zarządu Powiatu oraz Starosty;
- wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Starostwa oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego;
- informowanie Zarządu Powiatu, Starosty i naczelników wydziałów o zmianach
w przepisach prawnych dotyczących działalności organów Powiatu Oleskiego;
-
- umieszczanie na dokumencie obejmującym czynność prawną datowanej wzmianki
o walorze daty pewnej; - inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związane
z zadaniami Biura Obsługi Prawnej.
- umieszczanie na dokumencie obejmującym czynność prawną datowanej wzmianki
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- praca administracyjno-biurowa przed monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie wymagająca koncentracji, analitycznego myślenia oraz umiejętnego współdziałania
z innymi pracownikami i podmiotami, większość czynności administracyjno – biurowych wykonywanych jest w pozycji siedzącej z zastosowaniem oświetlenia naturalnego oraz sztucznego; - wymiar czasu pracy: pełny etat, praca wykonywana w wymiarze 3 dni w tygodniu ( po 8 godzin dziennie) w siedzibie starostwa, konkretne dni pracy zostaną ustalone
w porozumieniu z pracodawcą po zakończeniu procedury naboru; - praca w pomieszczeniu biurowym mieszczącym się w budynku Starostwa Powiatowego w Oleśnie, 46-300 Olesno, ul. Pieloka 21, budynek wielokondygnacyjny, częściowo dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, w budynku znajduje się winda oraz toaleta dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami;
- obsługa urządzeń biurowych: komputerów, faksów, niszczarek, kopiarek, skanerów itp.;
- warunki wynagradzania – według obowiązującego regulaminu wynagradzania pracowników Starostwa Powiatowego w Oleśnie (kategoria zaszeregowania XIII-XVIII).
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny podpisany własnoręcznie;
- cv z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej podpisane własnoręcznie;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór na stronie www.bip.powiatoleski.pl w zakładce nabór na wolne stanowiska);
- kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez zainteresowanego;
- kserokopie dyplomów potwierdzających ukończenie uczelni, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez zainteresowanego;
- kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez zainteresowanego;
- kserokopie świadectw pracy, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez zainteresowanego;
- oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie;
- oświadczenie kandydata, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych i obywatelstwie polskim z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
- oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku o które się ubiega;
- oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej, jeśli kandydat taką działalność prowadzi;
- oświadczenie o posiadaniu orzeczenia o niepełnosprawności, jeżeli kandydat chce skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (wzór na stronie www.bip.powiatoleski.pl w zakładce nabór na wolne stanowiska);
- kserokopia zaświadczenia o wpisie na listę radców prawnych wydanego przez właściwą okręgową izbę radców prawnych, potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez zainteresowanego.
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych:
Administrator
Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Starosta Oleski, mający siedzibę w Starostwie Powiatowym w Oleśnie (dalej: Starostwo), przy ul. Jana Pieloka 21, 46-300 Olesno.
Inspektor ochrony danych
Mogą się Państwo kontaktować z wyznaczonym przez Starostę Oleskiego inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem: Starostwo Powiatowe w Oleśnie, ul. Jana Pieloka 21, 46-300 Olesno, e-mail: , tel. 34 3597833.
Cel i podstawy przetwarzania
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy1 będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego2, natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody3, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie4, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
1 Art. 221 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy;
2 Art. 6 ust. 1 lit. B Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1,
z późn. zm.) (dalej: RODO);
3Art. 6 ust. 1 lit a RODO;
4Art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
Okres przechowywania danych
Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.
Prawa osób, których dane dotyczą
Mają Państwo prawo do:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonych kopertach w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Oleśnie osobiście lub za pośrednictwem poczty w terminie do dnia 21.10.2025 r. do godz. 15-tej z dopiskiem:
Dotyczy naboru na stanowisko Radcy prawnego w Biurze Obsługi Prawnej.
Nie dopuszcza się składania dokumentów za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej (www.bip.powiatoleski.pl w zakładce nabór na wolne stanowiska) oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego w Oleśnie, ul. Pieloka 21, 46-300 Olesno.
STAROSTA OLESKI
/-/ Bożena Konarska - Markiewicz